معرفی خودرو
لکسوس – آر ایکس 350 (Lexus RX 350) از تولیدات شاسی بلند (SUV) کمپانی لکسوس است که کوچکترین آنها نیز می باشد. لکسوس – آر ایکس (Lexus RX) در سال 1997 معرفی و تا سال 2003 با همان چهره عرضه می شد ، نهایتا در سال 2004 نسل دوم این خودرو وارد بازار گردید . در ژاپن لکسوس – آر ایکس (Lexus RX) با نام تویوتا – هری یر (Toyota Harrier) عرضه می شود . از رقبای این خودرو می توان به اینفینیتی – اف ایکس 35 (Infiniti FX35) و ب ام و – ایکس 3 (BMW X3) اشاره نمود. قوای محرکه لکسوس – آر ایکس 350 (Lexus RX 350) شش سیلندر بوده به حجم 3.5 لیتر که قادر به تولید 270 اسب بخار نیرو می باشد. انتقال نیرو در این خودرو به چرخهای جلو (FWD) و در صورت سفارش هر چهار چرخ (AWD) خواهد بود.

بررسی لکسوس RX350

لکسوس RX350 جدید نسبت به نسل قبل، ظاهری متفاوت، جذاب‏ و اسپرت‌‏تر پیدا کرده است. توان وگشتاور خودرو نسبت به مدل قبل مقداری کم شده است. گیربکس و موتورلکسوس Rx با تویوتا آریون یکسان است. طراحی داشبورد و ارگونومی و متریال داخلی بسیار چشم‏‌نواز بوده و آن را در زمره شاسی بلندهای لوکس بازار قرار می ‏دهد. خودرو لکسوس RX، یک شاسی بلند متوسط لوکس و خانوادگی محسوب می‏ شود. در نسخه فیس لیفت آن می‏ توان به طرح جلو پنجره دقت کرد که در تمامی مدل‏های لکسوس مشهود است و به نوعی یک اصالت را در محصولاتش به ‏وجود می آورد.

لکسوس RX350 به یک موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر با 275 اسب بخار قدرت مجهز شده و این قدرت را با کمک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد.

نکات مثبت لکسوس RX350
شتاب بهتر نسبت به رقبا که در حالت تخت گاز شما را با تمام فشار به داخل صندلی های چرمی خودش می کشاند ، نرم و راحت بودن سواری که در هر حالتی راندن لکسوس کابین ایزوله اش با آرامش خاصی همراه است و امکانات ایمنی بسیار کامل که لیستی از کاربردی ترین و جدید ترین تجهیزات ایمنی را با خود یدک می کشد

امنیت لکسوس RX350
این نسل از RX که ترکیبی از آپشن های کامل ، سواری نرم و ظاهری زیبا را گردآوری کرده است 5 ستاره ایمنی را از موسسه EURO NCAP دریافت کرده است

نقد کارشناسی لکسوس RX350

لکسوس RX یک شاسی بلند سایز متوسط لوکس است که نسل اول آن در سال 1998 معرفی شد و در حال حاضر در چهارمین نسل خود به تولید می‌رسد. نسل دوم RX در سال 2008 وارد بازار ایران شد و در پی موفقیت آن، ایرتویا تصمیم به عرضه نسل سوم لکسوس RX گرفت که از نظر ظاهری متحول شده و بسیار جذاب‌تر است.

نسل سوم لکسوس RX در سال 2008 معرفی شد که تغییرات زیادی را در مقایسه با نسل قبلی تجربه کرده بود. در نمای جلو لکسوس RX چراغ‌ها، جلو پنچره و سپر همگی شکل متفاوتی دارند و با کشیده شدن چراغ‌ها، هماهنگی بیشتری به چشم می‌خورد. در نمای جانبی زه موجود بر روی در حذف شده و خطوط آیرودینامیکی جایگزین آن شده‌اند و در نمای عقب با چراغ‌های کاملا جدیدی روبه‌رو هستیم. البته شاید مهم‌ترین تغییر را بتوان در همین نمای عقب و شکل جدید چراغ‌ها دانست چراکه از آن حالت ناموزون خارج شده است.

طراحی کابین لکسوس RX نوآورانه و شاید کمی عجیب به نظر برسد به طوری که طراحی کنسول وسط و داشبورد با تمرکز بر راننده انجام شده هرچند محل قرارگیری دنده بر روی کنسول وسط کمی دسترسی به آن را سخت می‌کند. در مرکز داشبورد یک فرورفتگی وجود دارد که نمایشگر داخل آن جای گرفته. لکسوس در بسیاری از بخش‌های RX از چوب استفاده کرده از جمله در فرمان و کنسول که همین مسئله حس لوکس بودن را به سرنشینان القا می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت کابین RX، عایق بندی بسیار خوبی است که صدای ورودی به داخل را به کمترین میزان می‌رساند.

لکسوس RX در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود اما مدلی که توسط ایرتویا برای بازار ایران در نظر گرفته شد، نسخه RX350 بود که از یک موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر بهره می‌برد. قدرت این موتور به 275 اسب بخار و گشتاور آن به 348 نیوتن متر می‌رسد که این قدرت به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند. به این ترتیب لکسوس RX350 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به زمانی معادل 7.5 ثانیه نیاز دارد. مصرف بنزین در این مدل به بیش از 10 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی می‌رسد اما با توجه به وزن نزدیک به 2 تُن آن، این اعداد و ارقام امیدوارکننده هستند.

لکسوس RX350 از نظر آپشن‌های رفاهی و تجهیزات رفاهی عملکرد مطلوبی دارد که از جمله آنها می‌توانیم به 12 کیسه هوا، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, TRC, VSC, HAC، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی مارک لونیسون مجهز به 19 بلندگو، صندلی‌های جلو برقی با حافظه و مجهز به گرمکن و سردکن، آینه وسط الکتروکرومیک، سنسور پاک جلو و عقب، دوربین دید عقب و کروز کنترل اشاره کنیم.