بررسی لکسوس GS

لکسوس GS: هشت سال حضور نسل قبلی این خودرو، زمان زیادی برای یک خودرو ژاپنی به نظر می‏ رسد. در حالی که خودروهای ژاپنی معمولا در کمتر از 5 سال دچار تغییر و تحول می ‏شوند، اما GS لکسس با تکیه بر کیفیت و قابلیت‏هایش توان آن را داشت تا در این مدت در بازار پررقیب ماندگار باشد. طراحان سعی کردند تا برخی از ویژگی‏های نسل گذشته را حفظ کنند، چراغ‏های دو گانه جدا از هم در جلو مهم ترین این موارد است. طرح خودرو فوق العاده عضلانی بوده و این مساله کاملا جلب توجه می‏ کند.

لکسوس GS یک سدان سایز متوسط لوکس است که نسل اول آن در سال 1991معرفی شد و در حال حاضر در چهارمین نسل به تولید می‌رسد. لکسوس GS به دلیل ارائه عملکرد اسپرت در کنار فضای داخلی راحت و نسبتا لوکس مورد توجه قرار می‌گیرد و در دو نسل سوم و چهارم هم در بازار ایران عرضه شد.

ایرتویا مسئول واردات محصولات لکسوس به کشور بود که در حال حاضر واردات به دلیل قوانین جدید ممنوع شده است. GS یکی از چند سدان لکسوس است که توسط ایرتویا وارد بازار کشورمان شد و البته نتوانست با رقبای اروپایی خود رقابت خوبی داشته باشد. لکسوس GS را باید خودرویی بدانیم که اسپرت است اما نه به اندازه IS و لوکس است اما نه به اندازه LS.

لکسوس GS در بازارهای جهانی همانند تمامی محصولات لکسوس با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود اما مدل وارد شده به ایران به دلیل محدودیت واردات از یک موتور 2.5 لیتری 6 سیلندر با 207 اسب بخار قدرت بهره می‌برد که این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد.

نقد کارشناسی لکسوس GS

لکسوس GS سک سدان سایز متوسط لوکس است که در سال 1991 معرفی شد و تا امروز در نسل چهارم بر روی خط تولید قرار دارد. لکسوس GS در نسل‌های سوم و چهارم توسط ایرتویا در بازار ایران عرضه شد. نسل سوم GS را باید یک خودرو لوکس و در عین حال بسیار قدرتمند دانست چراکه از یک موتور 4.6 لیتری 8 سیلندر با 357 اسب بخار قدرت بهره می‌برد.

البته لکسوس در نسل چهارم این موتور را از بین گزینه‌های در دسترس حذف کرد و تنها موتورهای 4 و 6 سیلندر را برای GS در اختیار خریداران گذاشت. باتوجه به ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی، ایرتویا مدلی را وارد کرد که قدرت خود را از یک موتور 2.5 لیتری 6 سیلندر تامین می‌کند. این موتور در سری IS هم مورد استفاده قرار گرفته و قدرتی معادل 207 اسب بخار و گشتاوری برابر با 254 نیوتن متر تولید می‌کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های عقب، یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده و GS را قادر می‌سازد در مدت کمتر از 9 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

لکسوس GS در نسل چهارم تغییرات زیادی را در مقایسه با نسل قبلی تجربه کرد و ظاهر خودرو به کلی تغییر کرد و شباهت بیشتری به زبان طراحی جدید لکسوس پیدا کرد. چراغ‌های جلو و عقب کاملا تغییر کرده‌اند و GS چهره هجومی و خشنی پیدا کرده و اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. در نمای جلو چراغ‌های تیزگوشه کشیده به همراه جلو پنجره خاص لکسوس و در نمای عقب، چراغ‌های جذاب به همراه دو خروجی بزرگ اگزوز، از ویژگی‌های مهم طراحی بدنه لکسوس GS هستند.

اما شاهکار دست مهندسین طراح هنرمند لکسوس در داخل کابین هم دیده می‌شود. در مرکز داشبورد یک فرورفتگی بزرگ دیده می‌شود که یک نمایشگر در داخل آن جای گرفته است. یک ساعت آنالوگ در بین ورودی‎‌های هوای مرکزی دیده می‌شود و تریم چرم و چوب، حس لوکس بودن را به شما القا می‌کند.

لکسوس GS لیست کاملی از تجهیزات رفاهی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توانیم به 10 عدد کیسه هوا، سیستم صوتی حرفه‌ای با 12 بلندگو به صورت استاندارد و یا 17 بلندگو به صورت سفارشی، تمایشگر هدآپ، آینه وسط الکتروکرومیک، مانیتورهای عقب، تهویه مطبوع دوگانه با قابلیت تنظیم برای سرنشینان جلو به صورت مجهزا، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، هشدار برخورد از جلو، سیستم کمکی پارک، کروز کنترل، چراغ‌های جلو زنون، چراغ دیلایت، چراغ پارک و بسیاری موارد دیگر اشاره کنیم.

بررسی لکسوس GS

لکسوس GS: هشت سال حضور نسل قبلی این خودرو، زمان زیادی برای یک خودرو ژاپنی به نظر می‏ رسد. در حالی که خودروهای ژاپنی معمولا در کمتر از 5 سال دچار تغییر و تحول می ‏شوند، اما GS لکسس با تکیه بر کیفیت و قابلیت‏هایش توان آن را داشت تا در این مدت در بازار پررقیب ماندگار باشد. طراحان سعی کردند تا برخی از ویژگی‏های نسل گذشته را حفظ کنند، چراغ‏های دو گانه جدا از هم در جلو مهم ترین این موارد است. طرح خودرو فوق العاده عضلانی بوده و این مساله کاملا جلب توجه می‏ کند.