معرفی خودرو
لکسوس سی تی 200 هیبریدی – Lexus CT200h یک خودروی کلاس هاچبک چهار در میباشد.این خودرو اولین خودروی هایبریدی موجود در ایران میباشد و نیروی مورد نیاز خود را از یک موتور ترکیبی بنزینی – الکتریکی تامین میکند. موتور بنزینی این خودرو شامل یک پیشرانه چهار سیلندر خطی به حجم 1.8 لیتر میباشد که به همراه یک موتور برقی با حالت EV با خروجی بالا نیروی محرکه ترکیبی این خودرو را تشکیل میدهند که در مجموع 134 اسب بخار نیرو تولید میکنند.این نیروی تولید شده توسط جعبه دنده ای با بینهایت ضریب دنده متغیر که به CVT معروف میباشد (ازمزایای این جعبه دنده میتوان به مصرف کمتر سوخت و کارایی بالاتر اشاره نمود) به چرخ های جلو منتقل می کند.CT200 خودرویی دیفرانسیل جلو میباشد

بررسی لکسوس CT200
لکسوس CT200 یک هاچبک کامپکت است که در سال 2010 و در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی و از سال 2011 وارد بازارهای جهانی شد. ایرتویا به عنوان نماینده محصولات تویوتا و لکسوس در ایران، لکسوس CT200 را در بازار کشور به تعداد محدودی وارد کرد که با استقابل چندانی روبه‌رو نشد.

لکسوس CT200 یک خودرو هیبریدی است که قوای محرکه آن از یک موتور 1.8 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی تشکیل شده و در مجموع توانایی تولید 136 اسب بخار قدرت را دارند. CT200 مصرف سوخت پایینی دارد و رقیبی برای تویوتا پریوس محسوب می‌شود.

نکات مثبت لکسوس CT200
خودرو لکسوس 200 CT از پایداری عالی به علت وجود سیستم تعلیق کرولا بهره می برد و بارزترین ویژگی های آن چیدمان مناسب کابین با متریال خوب است که با نشستن در کابین این خودرو شما شگفت زده خواهید شد .این سامورایی هیبریدی کم آلاینده از همه ی رقبای خودش در این سگمنت گوی رقابت را در بخش طراحی کابین ربوده است
نکات منفی لکسوس CT200
لکسوسCt200 با وجود یک موتور 1.8 لیتری و یک موتور برقی چندان سرعت و شتاب دلنشینی ندارد که البته آن هم به علت بسیار کم مصرف بودن و کم آلاینده ترین خودرو بازار بودن است. شباهت زیاد با مدل های ارزان قیمتی مانند مزدا3 نیو.

امنیت لکسوس CT200
اولین سرباز هیبریدی بازار ایران یکی از ایمن ترین ها در کلاس خود می باشد که با کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه EURO NCAP و همراه داشتن امکانات ایمنی فوق العاده در محدوده قیمتی خود با این مدل لکسس توجه به وجود رقبای دیگر در بازار هیبریدی ها از بهترین انتخاب ها محسوب می گردد.

نقد کارشناسی لکسوس CT200
لکسوس CT200 یک هاچبک کوچک و اسپرت ژاپنی است که در سال 2010 و در خلال نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد. لکسوس CT200 یک خودرو هیبریدی است و از قوای محرکه مشترکی با تویوتا پریوس بهره می‌برد و اتفاقا پس از شاسی بلند RX450H پرفروش‌ترین خودرو هیبریدی لکسوس هم محسوب می‌شود.

ایرتویا واردکننده محصولات لکسوس در ایران بود که اکنون به دلیل وضع قوانین جدید، واردات انواع لکسوس متوقف شده و در حال حاضر لکسوس CT200 تنها به صورت دست دوم موجود است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که تولید CT200 از سال 2017 توسط کمپانی لکسوس متوقف شد.

لکسوس CT200 در کلاس هاچبک‌ قرار می‌گیرد و باید بگوییم در کلاس خود یکی از برترین طراحی‌ها را چه در بیرون و چه در داخل کابین دارد. در نمای جلو یک جلو پنجره بزرگ دیده می‌شود که البته این جلو پنجره در مدل فیس لیفت اضافه شد در حالی که پیش از آن یک جلو پنجره کوچک دیده می‌شد. در نمای عقب، سپر حجیم به همراه اسپویلر متصل به سقف شکل اسپرتی به خودرو بخشیده‌اند و در مجموع لکسوس CT200 در برابر رقبایی چون آلفارومئو جولیتا و ب ام و سری 1 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

اما نقطه قوت لکسوس CT200H را باید در طراحی کابین آن بدانیم چراکه لکسوس از همان زبان طراحی به کار رفته در سایز محصولاتش برای طراحی کابین آن استفاده کرده است. یک نمایشگر در مرکز داشبورد وجود دارد و کنسول وسط به سمت بالا تمایل پیدا کرده است. کیفیت متریال به کار رفته در کابین کاملا مطلوب است و کیفیت سواری خوبی ارائه می‌دهد و می‌توان آن را خودرو نرمی دانست.

لکسوس CT200H از نظر آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی هم خودرو کاملی است و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توانیم به 10 کیسه هوا، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، هشدار برخورد از جلو، نمایشگر 8 اینچی، سیستم صوتی با 8 بلندگو، صندلی جلو برقی با حافظه، گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف، چراغ‌های جلو اتوماتیک، شست و شوی چراغ‌های جلو، سنسور پارک جلو و عقب اشاره کنیم.

لکسوس CT200 یک خودرو هیبریدی است و در بازارهای جهانی هم تنها در یک نسخه در دسترس است. قوای محرکه لکسوس CT200 از یک موتور بنزینی 1.8 لیتری و یک موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموع قدرت آنها به 136 اسب بخار و گشتاور آن به 2078 نیوتن متر می‌رسد. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده eCVT در نظر گرفته شده که نتیجه این همراهی، شتاب 0 تا 100 حدودا 10 ثانیه‌ای است.

این پیشرانه در خودروهایی نظیر تویوتا پریوس و تویوتا آئوریس هم به کار رفته و به لطف استفاده از یک موتور الکتریکی، مصرف سوخت پایینی دارد به طوری که برای پیمایش 100 کیلومتر مسافت به بیش از 5 لیتر بنزین به صورت ترکیبی نیاز دارد. البته برخی منابع مصرف سوخت آن را در حدود 4 لیتر هم اعلام کرده‌اند که با وجود کیفیت نه چندان بالای بنزین در ایران، دستیابی به این عدد دور از ذهن است.